We mogen weer binnen gymmen!

Uitgelicht

Vanaf morgen (woensdag 19 mei) mogen we weer gymmen in de gymzaal.
De leden zijn hier vanavond via e-mail al over geïnformeerd. Geen e-mail ontvangen? Stuur dan een e-mail naar info@basgymnastiek.nl

Let op! Hierbij gaan we ook weer terug naar het normale lesrooster. Kijk op de website of in de bijlage voor het lesrooster: https://www.basgymnastiek.nl/vereniging/lesaanbod

Aandachtspunten
Natuurlijk moeten we rekening houden met de geldende Corona richtlijnen:
• Kom niet gymmen als je klachten hebt
• Via de voordeur ga je de gymzaal naar binnen. Via de nooduitgang (achterdeur) ga je weer naar buiten.
• De kleedkamers mogen niet gebruikt worden dus trek thuis je gymspullen al aan
• Voor 13+ denk aan mondkapjes als je in de gymzaal komt (niet tijdens het sporten natuurlijk)
• Voor 18+ moet er rekening gehouden worden met 1,5 meter afstand en mag een groepje maximaal uit 2 personen bestaan

Protocollen BAS Gym en NOC*NSF
Lees dit goed door zodat je op de hoogte bent van de regels, zodat duidelijk is wat wel en/of niet kan en mag. Zo kunnen we weer fijn samen sporten in onze vertrouwde gymzaal.

Geniet ervan! 


Lockdown verlengd…maar we blijven buiten trainen!

De lockdown geldt tot in ieder geval 20 april. Ook nu kunnen we nog steeds dat we nog geen gebruik maken van onze gymzaal aan de Sportlaan.

Locatie en tijden training verandert per 1 mei
Vanaf 1 mei verandert de plek waar de lessen worden gegeven. We gaan dan weer terug naar het grasveld bij de Gymzaal en trainen niet meer bij het Noaberpark. Ook veranderen van sommige lessen de tijden. Het nieuwe protocol en een nieuw overzicht van de lestijden per groep heeft u inmiddels per e-mail ontvangen op 18 april. Tot 1 mei trainen we nog op de locatie bij het Noaberpark.

Meivakantie en lessen 20 april
Vanaf 24 april tot en met 9 mei is het meivakantie er is dan geen les. Een uitzondering: De lessen van dinsdag 20 april aanstaande vervalt en wordt verplaatst naar dinsdag 4 mei. Dat is dus de enige dag dat er in de meivakantie wel les wordt gegeven. De kinderen van de dinsdaggroepen hebben hier al een briefje over meegekregen. De lessen op 4 mei worden dan dus weer gegeven op het grasveld naast de gymzaal aan de Sportlaan.

We starten weer met buitentrainen + update 15-3-2021!

Update 15 maart 2021: inmiddels is duidelijk dat de maatregelen verlengd zijn tot en met 30 maart. Hou ook Facebook en de website in de gaten (onder het kopje vereniging/lesaanbod, daar staan de meest recente tijden). Vanaf 15 maart trainen ook de groepen van de conditiegym met aangepaste tijden en groepen in het Noaberpark.

Op 28 februari 2021 hebben alle leden een e-mail ontvangen van het bestuur met daarin uitleg over de contributie, de verlengde lockdown, de winnaar van de fotowedstrijd en het goed bericht dat we als gymvereniging toestemming van de gemeente hebben om weer buiten te gaan trainen. Als locatie gebruiken we voorlopig het Noaberpark en als het weer het wat meer toelaat gaan we weer naar het grasveld voor onze eigen gymzaal.

Het is nog niet in onze vertrouwde gymzaal en het zijn aangepaste buitentrainingen (met aangepast materiaal), maar het is weer een begin. Wij rekenen op de medewerking van iedereen om de gestelde regels van de overheid en de vereniging na te leven. De gezondheid van een ieder staat voorop! Neem alle regels goed door (ook met jullie kinderen die de trainingen gaan volgen), zodat duidelijk is wat wel en/of niet kan en mag.

Gymzaal blijft gesloten tot en met 15 maart maar we gaan starten met buitenlessen!
Helaas is er nog geen versoepeling van het sporten in binnenruimten na de laatste persconferentie. We hebben wel toestemming gekregen van de Gemeente Dronten om buiten te sporten vanaf 3 maart 2021. Ons protocol is goedgekeurd en afgelopen week op woensdag en vrijdag (3 en 5 maart) heeft de selectie vast proefgedraaid in het Noaberpark.

Hoe en wanneer buiten trainen?
Vanaf dinsdag 9 maart gaan ook de recreatiegroepen, peuter/kleutergroepen en freerungroepen buiten gymmen. Deze groepen hebben voorlopig ook les in het Noaberpark. Wanneer we weer gaan gymmen bij onze gymzaal aan de Sportlaan zal dit gecommuniceerd worden door het bestuur of onze trainsters.
Let op! Er zijn groepen samengevoegd en tijden aangepast. De nieuwe tijden kun je lezen in ons protocol.

Conditiegym
De regels tot en met 26 jaar zijn versoepeld maar voor 27 jaar en ouder zijn de buitensport regels nog beperkt tot tweetallen. We overleggen met de leden van deze groepen om te kijken hoe we dit het beste kunnen doen. Misschien rouleren of meerdere groepen maken zodat ook jullie weer (buiten) kunnen gymmen. Juf Diane gaat contact met hen opnemen om dit te overleggen en dan kunnen we een mooi plan maken.

Oefeningen Freerunners 25-2-2021

Zorg dat voor je gaat Freerunnen altijd even een warming up doet. Zodat je enkels, knieën, schouders en polsen goed warm zijn. Controleer altijd dat waar je op landt, overheen springt of aan hangt goed stevig is en niet glad.

STANDING en RUNNING PRECISIONS OEFENEN

Ga op zoek naar een randje waarop je kan landen. Ga staan op een afstand die voor jou “haalbaar”en/of goed is.

Spring dan met afzet van twee voeten naar het randje toe. Landt met gebogen benen en op je voorvoeten op het randje. Hoe stiller je landt(sticken), hoe beter het is!! Dit moet je echt wel een aantal keren oefenen om het “perfect” onder de knie te krijgen

Je kan het voor jezelf moeilijker maken door verder weg te gaan staan. Of er een aanloop voor te doen(running).Je springt dan met afzet van één voet naar het randje. Blijf goed op je landing letten.

Als laatste oefening kan je opzoek gaan een plek waar je bijvoorbeeld muurtjes en/of verschillende obstakels hebt. Zodat je van de ene naar de andere obstakel kan springen. Veel plezier en vergeet niet te sticken!!!