We starten weer met buitentrainen + update 15-3-2021!

Update 15 maart 2021: inmiddels is duidelijk dat de maatregelen verlengd zijn tot en met 30 maart. Hou ook Facebook en de website in de gaten (onder het kopje vereniging/lesaanbod, daar staan de meest recente tijden). Vanaf 15 maart trainen ook de groepen van de conditiegym met aangepaste tijden en groepen in het Noaberpark.

Op 28 februari 2021 hebben alle leden een e-mail ontvangen van het bestuur met daarin uitleg over de contributie, de verlengde lockdown, de winnaar van de fotowedstrijd en het goed bericht dat we als gymvereniging toestemming van de gemeente hebben om weer buiten te gaan trainen. Als locatie gebruiken we voorlopig het Noaberpark en als het weer het wat meer toelaat gaan we weer naar het grasveld voor onze eigen gymzaal.

Het is nog niet in onze vertrouwde gymzaal en het zijn aangepaste buitentrainingen (met aangepast materiaal), maar het is weer een begin. Wij rekenen op de medewerking van iedereen om de gestelde regels van de overheid en de vereniging na te leven. De gezondheid van een ieder staat voorop! Neem alle regels goed door (ook met jullie kinderen die de trainingen gaan volgen), zodat duidelijk is wat wel en/of niet kan en mag.

Gymzaal blijft gesloten tot en met 15 maart maar we gaan starten met buitenlessen!
Helaas is er nog geen versoepeling van het sporten in binnenruimten na de laatste persconferentie. We hebben wel toestemming gekregen van de Gemeente Dronten om buiten te sporten vanaf 3 maart 2021. Ons protocol is goedgekeurd en afgelopen week op woensdag en vrijdag (3 en 5 maart) heeft de selectie vast proefgedraaid in het Noaberpark.

Hoe en wanneer buiten trainen?
Vanaf dinsdag 9 maart gaan ook de recreatiegroepen, peuter/kleutergroepen en freerungroepen buiten gymmen. Deze groepen hebben voorlopig ook les in het Noaberpark. Wanneer we weer gaan gymmen bij onze gymzaal aan de Sportlaan zal dit gecommuniceerd worden door het bestuur of onze trainsters.
Let op! Er zijn groepen samengevoegd en tijden aangepast. De nieuwe tijden kun je lezen in ons protocol.

Conditiegym
De regels tot en met 26 jaar zijn versoepeld maar voor 27 jaar en ouder zijn de buitensport regels nog beperkt tot tweetallen. We overleggen met de leden van deze groepen om te kijken hoe we dit het beste kunnen doen. Misschien rouleren of meerdere groepen maken zodat ook jullie weer (buiten) kunnen gymmen. Juf Diane gaat contact met hen opnemen om dit te overleggen en dan kunnen we een mooi plan maken.

Fotowedstrijd: bewegen in de sneeuw

Gisteren hebben alle leden per e-mail bericht gehad van ons over o.a. de verlengde lockdown, de oefeningen die online staan en daarnaast de uitleg bij de foto-wedstrijd die is uitgeschreven.

Foto-wedstrijd
Sinds afgelopen zondag is er al heel veel sneeuw gevallen. Omdat het mooi winters weer is zijn jullie – als het goed is – regelmatig buiten te vinden en kunnen de kinderen lekker buiten spelen. In plaats van de online-oefeningen schrijven we een fotowedstrijd uit met het thema “Bewegen in de sneeuw”. Doen jullie mee? Stuur een foto van hoe er in de sneeuw toch op een verantwoorde/coronaproof manier aan de conditie wordt gewerkt. De mooiste, leukste of stoerste ontvangt een klein prijsje.

Hoe werkt het?
Stuur voor woensdag 17 februari de foto naar media@basgymnastiek.nl.
Foto’s worden dan (met toestemming van de ouders) geplaatst op de website! De prijswinnaar wordt gekozen door een jury, onder begeleiding van de juryvoorzitter Diane. We kijken er naar uit! Dus pak de snowboots, trek warme kleding aan maak er wat moois van. We hopen veel leuke foto’s binnen te krijgen! Ook hier geldt natuurlijk hou rekening met de maatregelen die gelden en hou alles heel 😊.

Oefeningen dinsdaggroepen 2-2-2021

Ook voor de dinsdaggroepen is er weer voldoende aanbod om te blijven bewegen.

Voor deze groepen zijn een aantal buikspierenoefeningen uitgezocht. Ga ontdekken wat wel of niet lukt. Heb je de oefening onder de knie? Probeer dan de oefeningen 30 sec vol te kunnen houden. Succes en veel plezier!

Let op: Zoals bij alle lichamelijke oefeningen, kan het onjuist uitvoeren van een oefening leiden tot blessures en letsel aan spieren, gewrichten, pezen en banden. Gebruik je verstand bij het uitvoeren van de oefeningen en het volgen van de challenges. Stop als je pijn voelt. Neem als het nodig is contact op met je huisarts of fysiotherapeut. De vereniging BAS Gymnastiek is niet aansprakelijk voor lichamelijke klachten, ontstaan door het uitvoeren van de oefeningen en challenges die op de website van BAS Gymastiek en de Facebookpagina van de vereniging worden geplaatst.

Oefeningen dinsdaggroepen 26-1-2021

Genoeg te oefenen voor de dinsdaggroepen: ook voor deze groep heeft Diane een mooie bingokaart in elkaar gezet. Op de kaart staan verschillende oefeningen die je thuis kunt doen: van een kaars (ja echt!) tot 5x hurksprong als tegen de muur oplopen, maar ook squats. De buikspieren worden op de bingokaart niet overgeslagen dus genoeg te doen!

Ook hier geldt: luister goed naar je lichaam en forceer niets. Veel plezier en succes!

Let op: Zoals bij alle lichamelijke oefeningen, kan het onjuist uitvoeren van een oefening leiden tot blessures en letsel aan spieren, gewrichten, pezen en banden. Gebruik je verstand bij het uitvoeren van de oefeningen en het volgen van de challenges. Stop als je pijn voelt. Neem als het nodig is contact op met je huisarts of fysiotherapeut. De vereniging BAS Gymnastiek is niet aansprakelijk voor lichamelijke klachten, ontstaan door het uitvoeren van de oefeningen en challenges die op de website van BAS Gymastiek en de Facebookpagina van de vereniging worden geplaatst.