Lockdown verlengd tot en met 2 maart 2021

Uitgelicht

In de persconferentie van 2 februari is duidelijk geworden dat er helaas nog geen versoepelingen kunnen plaatsvinden. Dat heeft ook weer gevolgen voor onze gymlessen.

Lessen afgelast tot en met 2 maart 2021
De lockdown is verlengd tot en met 2 maart 2021 en dus blijven de lessen afgelast. We volgen hierin het advies van de KNGU, NOC*NSF en het RIVM.
We begrijpen dat dit voor iedereen een grote impact heeft, maar hopen op een ieders begrip en steun. Op 23 februari beoordeelt het kabinet welke maatregelen er vanaf 2 maart nodig zijn. Dat moeten we natuurlijk afwachten. We hopen dat er na 2 maart weer wat meer mogelijkheden zijn om weer samen in goede gezondheid te kunnen trainen.

De trainers blijven hun best doen om zoveel mogelijk oefeningen trainingen te delen via de website, facebook en bestaande WhatsAppgroepen. Heeft u opmerkingen of tips? Laat het ons vooral weten!

Oefeningen Freerunners 25-2-2021

Zorg dat voor je gaat Freerunnen altijd even een warming up doet. Zodat je enkels, knieën, schouders en polsen goed warm zijn. Controleer altijd dat waar je op landt, overheen springt of aan hangt goed stevig is en niet glad.

STANDING en RUNNING PRECISIONS OEFENEN

Ga op zoek naar een randje waarop je kan landen. Ga staan op een afstand die voor jou “haalbaar”en/of goed is.

Spring dan met afzet van twee voeten naar het randje toe. Landt met gebogen benen en op je voorvoeten op het randje. Hoe stiller je landt(sticken), hoe beter het is!! Dit moet je echt wel een aantal keren oefenen om het “perfect” onder de knie te krijgen

Je kan het voor jezelf moeilijker maken door verder weg te gaan staan. Of er een aanloop voor te doen(running).Je springt dan met afzet van één voet naar het randje. Blijf goed op je landing letten.

Als laatste oefening kan je opzoek gaan een plek waar je bijvoorbeeld muurtjes en/of verschillende obstakels hebt. Zodat je van de ene naar de andere obstakel kan springen. Veel plezier en vergeet niet te sticken!!!

Oefeningen conditiegym 22-2-2021

In deze vakantieweek ontvangen jullie als groep natuurlijk gewoon een training op papier die jullie op een moment dat het jullie uitkomt.

De oefeningen spreken voor zich en het aantal herhalingen staan erbij vermeld. Deze oefeningen hebben jullie allemaal al een keer bij mij in de zaal gehad. Dus als jullie de oefeningen rustig uitvoeren en goed naar het lichaam luisteren moet het goed komen.

Daarnaast zijn er ook weer een aantal filmpjes opgezocht op YouTube van HvH Services welke heel goed in beeld zijn gebracht. Genoeg te doen dus in deze week :-).

Diane

Fotowedstrijd: bewegen in de sneeuw

Gisteren hebben alle leden per e-mail bericht gehad van ons over o.a. de verlengde lockdown, de oefeningen die online staan en daarnaast de uitleg bij de foto-wedstrijd die is uitgeschreven.

Foto-wedstrijd
Sinds afgelopen zondag is er al heel veel sneeuw gevallen. Omdat het mooi winters weer is zijn jullie – als het goed is – regelmatig buiten te vinden en kunnen de kinderen lekker buiten spelen. In plaats van de online-oefeningen schrijven we een fotowedstrijd uit met het thema “Bewegen in de sneeuw”. Doen jullie mee? Stuur een foto van hoe er in de sneeuw toch op een verantwoorde/coronaproof manier aan de conditie wordt gewerkt. De mooiste, leukste of stoerste ontvangt een klein prijsje.

Hoe werkt het?
Stuur voor woensdag 17 februari de foto naar media@basgymnastiek.nl.
Foto’s worden dan (met toestemming van de ouders) geplaatst op de website! De prijswinnaar wordt gekozen door een jury, onder begeleiding van de juryvoorzitter Diane. We kijken er naar uit! Dus pak de snowboots, trek warme kleding aan maak er wat moois van. We hopen veel leuke foto’s binnen te krijgen! Ook hier geldt natuurlijk hou rekening met de maatregelen die gelden en hou alles heel 😊.

Oefeningen conditiegym 8-2-2021

Deze keer weer een aantal stretchoefeningen via dit bestand. (via deze link kom je in het bestand met de oefeningen).

Tips & opmerkingen

*Zorg wel dat je warm bent voordat je aan de oefeningen begint.

*Ga bij de oefeningen voor de schouders, zijkant lichaam, armen en polsen met de voeten op heupbreedte staan en met de knieën licht gebogen en probeer de navel goed in te trekken.

*Let bij de oefeningen voor de benen goed op dat het gebogen been niet met de knie voorbij de voet gaat.

*Probeer tijdens het uitvoeren van de oefeningen zover te stretchen dat je een lichte rek voelt en houdt dit dan 8-10 tellen vast. Denk erom het mag geen pijn doen, luister daarom goed naar het lichaam! Succes!

Diane

Let op: Zoals bij alle lichamelijke oefeningen, kan het onjuist uitvoeren van een oefening leiden tot blessures en letsel aan spieren, gewrichten, pezen en banden. Gebruik je verstand bij het uitvoeren van de oefeningen en het volgen van de challenges. Stop als je pijn voelt. Neem als het nodig is contact op met je huisarts of fysiotherapeut. De vereniging BAS Gymnastiek is niet aansprakelijk voor lichamelijke klachten, ontstaan door het uitvoeren van de oefeningen en challenges die op de website van BAS Gymastiek en de Facebookpagina van de vereniging worden geplaatst.